diumenge, 19 d’abril del 2009

Of Books ? Per cert, i els llibres? Au fait, les bouquins ?

Sur un présentoir qui tourne un livre avec un titre qui me fait sourire, "qui m'interpelle", comme on dit (parce que je me suis déjà sentie comme ça ? parce la vie c'est parfois comme ça ?), bref, c'est Vaig per la vida perdent trens i agafant refredats, c'est-à-dire, Je passe ma vie à rater les trains et à choper des rhumes... Je ne sais pas vous, mais de mon côté, en ce moment je prends plutôt les bons trains... et pour les rhumes, c'est pas grave... (en tout cas, je vous souhaite plein de bons trains!) Als prestages de les biblioteques hi ha un llibre que em crida l'atenció, el seu títol: Vaig perdent els trens i agafant refredats (Cossetània edicions - 2003). Oi que hi ha ratxes a la vida que ens sentim (o ens hem sentit) així? És un conjunt d'escrits de joves escriptors catalans (de l'Associació de joves escriptors en llengua catalana) que narren en clau de ficció moments i fets de la vida quotidiana. Un altre títol (d'un llibre que s'emporta una dona, i jo estic al taulell de préstec) m'agrada: Les històries que les paraules amaguen (Xavier Durán, Ed. Mina, 2005) . M'ha picat la curiositat i miro al Google: es tracta d'un llibre sobre l'etimologia, l'origen de les paraules, les petites històries que les paraules transporten a les seves motxilles. Són 60 paraules com alcohol, salari, àtom, assassí, Groenlàndia, en fi de les més diverses i gens estrambòtiques. Les històries que les paraules amaguen, un livre sur l'origine des mots, l'étymologie, les petites histoires que les mots de la vie de tous les jours transportent avec eux (sans qu'on en sache rien bien souvent !)... En français, il y a aussi mal de bouquins là-dessus... sur l'origine des mots et des expressions. Pour les expressions on a eu le génial Claude Duneton aves son formidable La puce à l'oreille, et il ya aussi un petit livre chez Librio, La cuisse de Jupiter, de Bernard Klein, sympa. Voilà, à la prochaine! Muriel

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada