Palette de coquillages, Gavà, sept. '15, Muriel |
Moment zen sur la plage, après la balade à bon pas les pieds "dedans" la mer, juste là où c'est encore la mer et déjà la plage. Après les remous de la nuit dernière, pas mal de coquillages sont échoués là, pour le grand bonheur des yeux. Una estona zen després d'una altra estona caminant a bon ritme per la platja, els peus a l'aigua, enfonsant-se a la sorra tova. Després del temps remogut d'aquesta nit, moltes petxines estan amuntegades just allà on ja és platja i a l'hora encara és mar, un plaer per als ulls.
J'en ramasse, d'abord un plutôt grand, en noir et blanc, puis j'en vois un autre pareil avec en plus du roux, et ainsi de suite. Au total, huit coquillages pour une palette ou chacun porte les couleurs du précédent et annonce les couleurs du suivant en un continuum semblable au chemin de la vie. Il ne manque que les éventuels coquillages tout noir et tout blanc, est-ce par hasard ? En cullo una, més aviat gran, en tons de blanc i negre. En cullo una segona, igual amb, a més a més, una mica de taronja i així successivament. En total són vuit petxines que formen una paleta on cadascuna d'elles porta els colors de la que la precedeix i anuncia els colors de la que la segueix. Com a la vida mateixa, tan sols falta el tot negre i el tot blanc !
Je rentre chez moi, je les laisse installés en arc-en-sable, tout près du va-et-vient des vagues. Un jeu de petite fille, un moment intense de paix... Hora de tornar cap a casa, les deixo instal·lades en un arc de Sant Martí a la sorra. Ha sigut un joc de nena petita, un moment intens de pau...
Fins aviat, à bientôt, Muriel
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada