dimarts, 21 d’abril del 2015

Biografia infantil de Virginia Woolf - Recomanació de lectura ! Sant Jordi a la vista ;-)

Divendres a la tarda  em tocava  taulell de préstec, aquest taulell del que m'agrada dir-ne "platea" ( més glamour, més divertit ;-)  http://books-carabistouilles-préstec versus platea ), i una usuària em va retornar una biografia de la Virginia Woolf*, escriptora que fa anys que és especial per a mi. Em va sorprendre que fos un llibre infantil, i encuriosida em vaig "auto-prestar" el llibre. Encuriosida perquè, com es fa una biografia de la Virginia per a nens i nenes ? El subtítol, "La escritora de lo invisible" em va agradar, em va semblar encertat per a parlar de la Virginia i va acabar d'afegir un punt més d'intriga a tot plegat.

Diumenge a la tarda, vaig instal·lar-me tranquil·lament amb el llibre i... quin moment més exquisit de lectura ! Un intermedi absolutament deliciós en un cap de setmana "a tope" (de coses bones per això: poesia, música. amistat...) !

biografia infantil 
text Luisa Antolín Villota; 
il·lustracions Antonia Santolaya
editorial hotelpapel ediciones
col·lecció libros para crecer en igualdad
bilingüe castellà-anglès

És un llibre delicat, com no podia ser d'una altra manera. La Virginia està molt ben retratada, i la seva obra també. Els dibuixos i el text són bonics i molt evocadors del seu món tan particular, un món, al cap i a la fi, fàcil d'entendre, de captar. M'il·lusiona pensar que algun nen o nena pugui sentir interés a partir d'aquesta biografia per la habitació pròpia ("Virginia se dio cuenta entonces de que si quería ser escritora necesitaba tener una habitación para ella sola. Silenciosa y con cerrojo, para que nadie pudiera interrumpirla mientras lanzaba su red a las palabras"), o per la Mrs Dalloway que, un bon matí, decideix anar ella mateixa a buscar les flors per a decorar casa seva, o en fi, perquè la Virginia diu clarament i senzillament que "para escribir, lo más importante es ser una misma".


* Virginia Woolf, 1882-1941, Anglaterra, novel·lista, assagista, editora, feminista, una figura destacada del moviment modernista literari del segle XX

http://www.everseradio.com/letter-virginia-woolf-terese-coe/
 
Fins molt aviat, felices lectures sempre ! Muriel

Nadine, je pense à toi ! nos discussions emballées, le mémoire de maîtrise à Paris-XII, tu faisais ça avec quel prof ? moi, c'était la linguistique générale avec M. Pergnier... Que d'eau a coulé sous les ponts ! Viens, viens faire un tour par ici, qu'on discute encore un peu, beaucoup !, autour d'un bon thé fumant (et des p'tits gâteaux !!!) 
Bises !

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada