divendres, 20 de setembre del 2013

El Jueves i Charlie Hebdo, revistes... responsables

Des de fa algun temps, una de les meves tasques a la biblio és "processar" les revistes, és a dir fer tot el procés des que les rebem (treure-les del sobre, posar el segell de la biblio, etc etc. fins a col·locar-les físicament al prestatge o expositor pertinent i virtualment al catàleg . És una tasca més aviat agradable perquè tot treballant veig, si més no, les portades, tan variades en temes, estètica, etc... I, arribo al punt d'aquest post, hi ha una portada que sempre em fa riure, la de El Jueves, la revista que sale los miércoles. No té desperdici ! Aquests darrers anys no la tenia present, aquesta revista, i això que m'havia agradat descobrir-la en el seu moment. Fullejar El Jueves em recordava, d'alguna manera el Charlie Hebdo, journal irresponsable dels anys de la Universitat, a França. El jueves, en menys groller... tot s'ha de dir. Tota l'actualitat vista a través del prisma de la irreverència, l'humor negre, els jocs de paraula, la conciència social, la conciència política, la irrisió... la irrisió per sobre de tot ! La portada de la setmana 11-17 set. és la següent (ai, l'atur !): 


I aquí, per il·lustrar la meva comparació, la portada del Charlie Hebdo del 24 de juliol 2013


Apa, fins la propera ! Muriel

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada