dijous, 11 de març del 2010

Paraules i Mirades des de la Vall

Ahir vaig tenir un plaer especial a la biblioteca. I és que vaig "processar"* un llibre (un llibret, petit, un recull) que és mig meu: Paraules i Mirades des de la Vall, que vam fer un amic (les poesies) i jo (les fotos) una d'aquestes darreres primaveres !

Les poesies es van fer tot passejant per una de les Valls de Collserola i les fotos també: després de llegir els textos vaig proposar a l’amic caminar junts pels mateixos llocs i fer les fotos de les poesies. I ens va semblar que tant per ell com per mi havíem de “fer un llibre amb tot plegat”, un exemplar per cadascú. Els Ecologistes de Catalunya a través de l’associació local, Alnus, es van assabentar i interessar pel nostre projecte i van acceptar prestar-nos els diners per fer una tirada de 300 exemplars: però... havíem de fer nosaltres el llibre i ocupar-nos de la impressió ! 

Durant una tarda i la nit consecutiva vaig aprendre a treballar amb el PageMaker.5 i al cap d’una setmana les paraules i les mirades soltes havien pres forma de llibre, de llibret, de recull.


L' exemplar que vaig "penjar" ahir és "rescatat" de l'arxiu d'Alnus (un que els sobrava).
.
Foto portada

Us adjunto aquí una poesia i la seva foto:

Font de la Beca ( 9 d’abril de 2005)

De camí cap a Sant Pere Màrtir
a ple sol caminant
sòl lleugerament mullat
un plugim ha regat superficialment la terra
continua dur i sec, patint la sequera,
la humitat a fet revifar la Natura
les plantes, matolls, flors han renascut
la rambla natural de pujada a la font fa goig
és primavera, les fulles són noves
han passat les cabres i les ovelles
deixant net el sòl: com una catifa ha restat
Ho veig clar!
La vida és sol i aigua

la barreja fa la Natura.


.
Foto Font de la Beca
.
Biblioteca: Paraules i Mirades des de la Vall : P 833 AGU
Poesies: Jordi Agulló i Guerra
Fotos: una servidora

* processar: agafar llibres, nous (o no nous però encara no "penjats" al catàleg), segellar amb el segell de la biblioteca, ficar una cinta magnètica (anti-furt), posar el teixell al llom, un codi de barres, folrar i introduir-los al catàleg (OPAC, catàleg online - en anglès: Online Public Access Catalogue) i... aprofito l'avinentesa per donar-vos el link del catàleg de les biblios de Barcelona, l'Aladí: 

https://sinera.diba.cat/
.
Fins aviat, Muriel

2 comentaris:

  1. Hola Muriel, feie dies que no pasaba per el teu espai de la globosfera, però avui a la clase de Francés Dinamic, de la Suzanne, algú ha portat la notícia. En Jaen Ferrat, es mort. De seguida he pensat amb tú i pel que ens vas explicar també m'ha recordat al teu pare en el séu comiat. Ara com que veig aque l'has posada la tornaré a cantar. M`ágradave molt aquesta véu i aquestes paraules del camp. Salutacions

    ResponElimina
  2. Una abraçada Montse ! Gràcies pel teu missatge i sí, Jean Ferrat amb La Montagne era la cançó perferida del meu pare! Gràcies per tot el que compatir La Chanson Française amb vosaltres al Taller del Centre Cívic em va aportar ! Fins la propera, Muriel

    ResponElimina