dissabte, 8 de març del 2014

Journée de la femme au travail / Dia de la dona treballadora

Felicitats a totes vosaltres ! 
Belle journée à vous toutes ! 
Feliz dia de la mujer trabajadora !

Aquest matí he exercit de dona treballadora a la biblio, un matí agradable. Al pis Infantil, el company Joan havia deixat preparada aquesta expo: 


Expo Biblioteca Miquel Llongueras, planta Infantil, març 2014

Link de la biblio: Biblioteca Les-Corts Miquel Llongueras

A l'hora de plegar, he agafat la bossa que la May del Centre Cívic ens va convidar, totes les companyes, a pintar - customitzar !- dijous passat, al taller que havia montat a la Sala d'actes. Vaig pensar en aquell llibre que va fer història (història feminista) en el seu moment: Our bodies, ourselves / Notre corps, nous-mêmes* (no sé si es va arribar a traduir en català o castellà ?), conservo el meu exemplar de llavors. Com estan les coses ara a l'Estat espanyol, amb la nova llei de l'avortament, em vaig decidir per Ment pròpia, Cos propi... De moment, he deixat la bossa al respatller de la butaca que tinc a l'entrada de casa meva: 


Taller d'estampació la May- Centre Cívic- març 2014- Muriel

Després del taller de bosses, el Centre Cívic projectava el curt-metratge documental Aguantando el tipo, sobre les 337 dones que van lluitar 5 anys (1987-1991) al seu lloc de treball (Jaeger Ibérica - filial de Fiat-Matra a Barberà del Vallès ) contra la discriminació salarial. La projecció es va fer amb la presència de la seva directora, Encarna Martínez, i d'una de les 337 dones. El DVD que conté aquest documental és el de la IV edición de Cortometrajes por la Igualdad:

http://www.cimamujerescineastas.es/htm/comunicacion/blog/noticias.php?categoria=%20Aguantando%20el%20tipo

Al 2014, la idea de la igualtat salarial ha quedat com una cosa òbvia per a un immens percentatge de gent, però... la realitat és ben diferent i a molt llocs de treball, les dones són pagades menys - quan no molt menys- que els homes per una titulació i una feina equivalents ? (entre un 15 i un 30 % !!!). Quin desconcert i... quina ràbia ! A les biblios no, per això :-)

I també me'n recordo d'un punt de llibre que m'havia regalat la Gaile de l'Iowa, fa molt de temps (als meus mateixos anys "mossos" de militància feminista) i que deia: The best man for the job might be a woman ! (L'home ideal per aquesta feina podria ser una dona !) El dec tenir a la capsa de punts, no és que les col·leccioni però m'arriben... i al final seran gairebé com punts de.. biografia !

*el llibre amb la seva portada original (s'ha reeditat molts cops amb portades "actualitzades"):

Voilà... la lutte continue ! la lluita continua ! Pensées spéciales pour 1) ma mère et 2) Nadine  (en souvenir des Journées Féministes de Vincennes-Paris-VIII, c'était en 79 ou 80, ma mémoire flanche un peu) ! 

À bientôt, fins aviat, Muriel

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada